Jak podpořit děti ve čtení nebo matematice? Přes semináře pro pedagogy
Diagnostika a rozvoj schopností dítěte předškolního věku
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku
diagnostiky jejího vývoje až po stimulační a reedukační programy zaměřené na rozvoj grafomotoriky. Východiskem stimulace je seznámení s přirozeným vývojem dané oblasti a posléze řazení a třídění činností podle vývojových kritérií. Pedagogové budou seznámeni s materiály, které mohou tvořit základní vodítko při řazení a hledání dalších námětů činností v oblasti grafomotoriky.Školní zralost a zápis do školy
Spolupráce a komunikace s rodiči na poli rozvoje dítěte
interakce mezi rodinou a učitelem, vybudování dobrých vztahů založených na důvěře a vzájemném respektu. Strategie používané pro práci s dítětem, pro podporu jeho vývoje budou efektivnější, pokud učitelé budou spolupracovat s rodiči. Ústředním tématem jsou tedy rodič a škola jako partneři, kteří mají ujasněné potřeby a cíle, k jejich dosažení používají jasná, konkrétní sdělení. Za předpokladu pozitivního vztahu jsou tito partneři poté schopni snáze nalézt řešení, se kterými obě strany souhlasí a která jsou jednoznačně ve prospěch dítěte.Rozvoj řeči, fonologického uvědomování (čtenářská pregramotnost)
Rozvoj zrakového a prostorového vnímání základních a matematických představ u dítěte
nejen té. Zabývá se i vztahem k dalším pregramotnostem, uvědoměním si, že oblasti rozvoje potřebné pro matematiku mají zároveň vliv i na další školní dovednosti jako je např. čtení, psaní; globálně rozvoj každé oblasti rozvíjí vnímání a myšlení dítěte, jednotlivé schopnosti a dovednosti se vzájemně prolínají a ovlivňují.Kdo kurzy povede? Mgr. Jiřina Bednářová
Speciální pedagožka, metodička a školitelka. Autorka metodik pro pedagogy a rodiče, pracovních listů a metodických
materiálů pro děti předškolního a školního věku. Působí v akreditovaných programech Pedagogicko-psychologické poradny Brno, Národního pedagogického institutu, DYS-centrum Praha, Edupraxe, SVČ Lužánky a dalších.
Co o mentorce říkají účastnice kurzů?
„Bylo to ucelené, srozumitelné, lidsky podané. Paní Bednářová je profík!“ Alena Čápová
„Děkuji za super webinář. Už od střední byla pro mě paní Bednářová pojem. „Odvolávala“ jsem se na její literaturu i při státní závěrečné zkoušce. Věřím, že se s ní potkám i naživo.“ Martina Pyrochtová
„Mohla bych p. Bednářovou poslouchat denně. Závidím těm, kteří ji znají „naživo“, a snad budu mít jednou také tu možnost. A mimochodem „Klokanovy školky“, Vaše publikace o přinesení Klokanova kufru a celé diagnostiky do praxe je moc krásná a pro mě inspirativní práce. Čerpám, jak jen jsem schopná. Děkuji.“ Zdeňka Prosnerová
Autorka textu: Kristýna Kolibová
Fotografie: Archiv Klokanovy školky
