Domů Novinky Lužánky v novém

Lužánky v novém

29.8.2017
Do nového školního roku vkročily Lužánky, nejstarší a největší volnočasové středisko v České republice, v novém kabátě. Po čtvrt století se podařilo změnit lužánecké logo na nové, svěží a odlehčené, avšak takové, které stále odkazuje k logu stávajícímu, vyjadřuje lužánecké hodnoty a ctí dlouholetou tradici. S příchodem nového loga Lužánky změnily také celkový grafický vizuální styl a spustily nový web.

Svou nepřehlédnutelnou grafikou byly Lužánky známé po celé čtvrt století. Charakteristické logo, které představovalo výseč hodinového ciferníku, navrhl na počátku devadesátých let mladý výtvarník Pavel Brabec a nezapomenutelnou grafickou podobu vtiskla lužáneckému vizuálu výtvarnice Gabka Odstrčilová. Doba se však mění a Lužánky postupně vycítily potřebu změnit vizuální styl a zmodernizovat způsob komunikace s malými i velkými klienty.

Nové logo propojuje všechny části Lužánek do jednoho celku

V roce 2016 Lužánky nastartovaly svou novou etapu. Nezalekly se obrovského množství práce a rozhodly se oba projekty, tvorbu nového vizuálního stylu i přípravu nového webu, vést současně. Přípravná fáze a následná realizace obou projektů se zdařila během jediného roku. Bylo potřeba vyřešit mnoho otázek spojených s grafickým vyjádřením rozvětvené organizační struktury SVČ Lužánky, do které patří nejen dvanáct různých pracovišť po celém Brně a blízkém okolí, ale také mnoho samostatných projektů a činností.

Nové logo, které do velké míry vychází z loga původního, nyní vyjadřuje také úzkou propojenost všech těchto jednotlivých částí s celkem, který známe pod názvem „Lužánky“. Hodně pozornosti bylo proto věnováno celkovému vyznění značky: „Zanechal jsem motiv ciferníku, který je pro Lužánky důležitý, protože odkazuje právě k volnočasovým aktivitám. Ciferník však bylo potřeba zmodernizovat a vyčistit, nemalou péči si vyžádal i výběr písma – můj požadavek na písmo pro logo by se dal shrnout do těchto slov: nekonfliktní, přátelské… humanistické, vyvolávající dojem otevřenosti. Určitě ne tvar vyvolávající uzavřenost,” popisuje proces tvorby loga jeho autor, grafik Michal Žižka.

Nový lužánecký web jako pomyslný les

Vyvrcholením celoročního úsilí pak bylo spuštění nového moderního webu, který mohli uživatelé poprvé spatřit na konci srpna. „Nový lužánecký web představuje obrovský objem programátorské práce“ hodnotí roční projekt Jakub Hanák z  firmy Bluesoft. „Rozsahem je náš web mnohem větší, než jsou velké komerční e-shopy“, navazuje Jolana Breitenbacherová, která měla realizaci nového webu na starosti. „Naše činnost je velmi různorodá, máme stovky kroužků, táborů i ostatních volnočasových aktivit. Když to sečteme, pohybujeme se v řádech tisíců položek. Nabízíme aktivity pro všechny věkové skupiny, nejen pro školáky. Máme pestrou nabídku pro rodiče s kojenci, pro batolata, teenagery, ale také pro dospělé a pro seniory. Kritéria pro vyhledávání se tedy hodně liší a náš nový web je proto kompletně šitý na míru. Při jeho stavbě bylo potřeba navrhnout uživatelsky přívětivou strukturu a zajistit, aby i při obrovském množství dat byly všechny prvky propojeny. Bylo potřeba určit priority, aby se uživatel na hlavní stránce dobře orientoval a zároveň každou drobnou informaci zahrnout do funkčního celku tak, aby bylo zajištěno snadné vyhledávání. Lze si to představit jako rozsáhlý smíšený les, kde jsme schopni snadno najít jednotlivé druhy stromů (třeba všechny borovice), jsme schopni filtrovat jednotlivé stromy podle stáří, podle místa výskytu a podobně. Náš pomyslný les jsme hustě protkali jemnými sítěmi, které mají živé body, ve kterých se potkávají. Žádná síť nesmí být prázdná, nebo mít zašmodrchané nitky, které by bránily hladkému přenosu. Naším cílem je, aby si každý, kdo do našeho lesa zavítá, odnesl krom dobrého pocitu i plný košík dobrot a chtěl se k nám znovu vrátit“, doplňuje Breitenbacherová.

Lužánecký ředitel Milan Appel celý ten rok práce na novém logu, webu i celkovém vizuálu své firmy uzavírá slovy: „Máme za sebou dlouhý proces, ale to, že jsme našli tu odvahu do změny naplno jít, považuji za náš největší úspěch v uplynulém školním roce. Jsem napjatý, co vše přijde ve školním roce novém.“


Text: Anna Petrželková, Jolana Breitenbacherová

Proporční studie loga: Michal Žižka

Mohlo by vás také zajímat

Napsat komentář

Ochrana proti spamu (CAPTCHA) *